perjantai 18. toukokuuta 2012

Hyvät ja huonot kellot kaikavat.

Asiakaspalvelu on varmasti yksi haastavimmista aloista, harjoitettiin sitä sitten millä liike-elämän saralla tahansa. Sanonta "Hyvä kello kaikaa kauas, huono kello vielä kauemmas" on varteenotettava tosiasia.
Itselläni on tästä kellona olosta kokemusta;)

Tilasin uuden, tehokkaamman sähkövatkaimen viime vuoden marraskuussa verkkokauppa.com:sta. Vatkain oli oikein hyvä, mutta sitten tässä aivan hiljattain, yksi sen vispilöistä meni poikki normaalissa käytössä. Sain asiakaspalvelusta ohjeet lähettää koko vatkainsetti huoltoon. Seuraavalla viikolla he lähettivät huoltotapaukseni takaisin. Paitsi, että laatikossa oli täysin uusi vatkain, vispilät ja muut settiin kuuluvat vitkuttimet.
Siis he eivät olleet ainoastaan vaihtaneet pelkkää hajallista vispilää, vaan koko vatkainsetin.. Ihmettelin kyllä. Mutta olin, ja olen, tietysti erittäin tyytyväinen asiakas. Tällä uudella setillä on jälleen 24kk takuu!
Olipa vaivatonta:)


Noh. Tällä viikolla sain pakettikortin postilaatikkoon. Menin sitten noutamaan pakettia paikallisesta postitoimistosta kera pakettikortin. Virkailija ohjeisti allekirjoittamaan pakettikortin, mutta juuri kun kumarruin sitä tekemään, virkailija tempaisikin kortin minulta. "Minusta tuntuu, että olet tänään jo hakenut tämän paketin tekstiviesti-ilmoitusta vastaan." Olin siinä sitten että siis mitä.
Virkailija alkoi tutkia asiaa koneelta, ja minä tokaisin, etten kärsi muistisairaudesta (vaikka näin meidän kesken aika lahopäinen olenkin) niin, että olisin unohtanut jo hakeneeni paketin.
Ärsytti.
Virkailija tutkaili asiaa sietämättömän pitkään, ja minua säälitti autossa hikoilevat lapset, oli sentään hellepäivä.
Paketti oli kuin olikin heidän hyllyssään, ja sain sen viimein ja sain allekirjoittaa pakettikortin.
Ärsytti.
Jos kengissä olisi ollut kannat, ne olisivat poistuessani kopisseet. Onneksi ei ollut;)
Mutta silti ärsytti.

Mitä opimme tästä?
Ensimmäisen esimerkin jättämä positiivinen kokemus kannustaa minua luottamaan tähän firmaan tarvittaessa jatkossakin.
Jälkimmäiseen seuraavan kerran mennessäni, minua todennäköisesti ärsyttää:(

Ajattelin tästä viisastuneena, että olinpa missä tahansa, missä tehtäväsä hyvänsä, on viisainta aina jättää itsestään vähintään siedettävä käsitys. Valitettavasti en ole aina onnistunut tässä, mutta jatkossa tsemppaan asian suhteen enemmän.
Ikävät asiat pyrkivät aina kuitenkin tulemaan vastaan jossain välissä.
Sitä vaan kun on kaikkea muuta kuin yli-ihminen, eikä oikein
aina kunnon ihminenkään, välillä tulee oltua törttö itsekkin.
Mutta etiäpäin, sano mummo lumessa:)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti